Często zadawane pytania

Czy można zarezerwować miejsce w pociągu?

Zasadniczo nie prowadzimy rezerwacji miejsc – obowiązuje zasada „kto pierwszy, ten lepszy”. Jeszcze na 20 – 30 minut przed odjazdem pociągu nie powinno być problemu ze znalezieniem miejsca nawet na najbardziej obłożonych kursach.

Wyjątki od powyższej zasady robimy jednak dla większych grup (powyżej 20 osób) oraz w przypadku przejazdów okolicznościowych (jak np. pociągi mikołajkowe).

Gdzie mogę kupić bilety?

Na stacji Środa Miasto znajduje się kasa biletowa (zlokalizowana w białym budynku dworcowym), i zaczynając tam podróż koniecznie należy się do niej udać. Na wszystkich pozostałych stacjach i przystankach (w tym także na stacji w Zaniemyślu) bilety sprzedaje obsługa w pociągu podczas jazdy.

Na stacji w Środzie kasa biletowa jest czynna na godzinę przed odjazdem pociągu, jednak zalecamy nie czekać z przyjazdem na stację na ostatnią chwilę – w szczególności w niedziele przy dobrej pogodzie najlepsze miejsca w wagonach „otwartych” rozchodzą się jak ciepłe bułeczki!

Czy można od razu kupić bilet na przejazd w dwie strony?

Tak, prowadzimy sprzedaż biletów zarówno w relacji „TAM”, jak i od razu na przejazd w dwie strony. Co ważne bilet „tam i z powrotem” jest ważny na dowolny pociąg w danym dniu – można np. pojechać do Zaniemyśla o godzinie 10:00 i wrócić popołudniowym kursem o 16.

Czy można płacić kartą?

Tak, na naszym wyposażeniu są mobilne terminale płatnicze. Płatność kartą możliwa jest zarówno w kasie biletowej na stacji Środa Miasto, jak i u obsługi pociągu.

Czy mogę zacząć podróż gdzieś pomiędzy Środą, a Zaniemyślem?

Oczywiście! Nasze pociągi zatrzymują się na wszystkich przystankach na trasie. Trzeba jednak zaznaczyć, że niektóre z nich (Annopole, Płaczki, Śnieciska, Polwica) są przystankami NA ŻĄDANIE. Pociąg zatrzymuje się na nich tylko wtedy, gdy na peronie ktoś czeka, lub ktoś z podróżnych zgłosił zamiar opuszczenia pociągu konduktorowi. Godzina odjazdu z tych przystanków jest orientacyjna – pociąg może przyjechać od 5 minut przed czasem wskazanym w rozkładzie do 5 minut po tym czasie.

Na wszystkich stacjach pośrednich bilety można nabyć u obsługi pociągu w trakcie jazdy.

Chciałbym przewieźć kolejką zorganizowaną grupę 50 osób, czy istnieje możliwość rezerwacji miejsc?

Tak, jednak konieczne jest wcześniejsze zgłoszenie tego faktu na adres e-mail: sredzkakolejpowiatowa.pomoc@gmail.com z uwzględnieniem liczby pasażerów oraz godziny, w której chcą Państwo jechać.

Jaki skład pojedzie danego dnia?

Szczegółowe informacje odnośnie lokomotyw kursujących danego dnia są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce rozkład jazdy. Jednocześnie informujemy, że nie udzielamy z wyprzedzeniem informacji o zestawieniu składu, ponieważ nie wróżymy z fusów. Skład pociągu jest zestawiany w zależności od potrzeb i warunków pogodowych z wagonów osobowych krytych i letnich. Osoby zainteresowane wykonaniem zdjęć składów w historycznych zestawieniach zachęcamy do wynajęcia własnego pociągu na zamówienie lub śledzenia informacji o organizowanych przez nas przejazdach okolicznościowych.

Gdzie mogę zaparkować samochód?

Samochody prosimy parkować wzdłuż terenu stacji Środa Miasto, a także za białym budynkiem stacyjnym. Prosimy o nie parkowanie samochodów na trawnikach, a także bezpośrednio przy torach!

Na stacji w Zaniemyślu samochód można zostawić na dawnym placu ładunkowym, położonym przy ulicy Dworcowej.

Czy mogę w podróż koleją zabrać psa, jeśli tak to ile to kosztuje?

Oczywiście, zwierzęta są zawsze mile widziane! Przewóz zwierząt na pokładzie pociągów ŚKP jest bezpłatny, należy jednak zadbać, aby nasz pupil nie powodował niepokoju u innych podróżnych.

Czy w pociągu wolno spożywać alkohol?

Tak, pod warunkiem, że nie jest to alkohol bardzo wysokoprocentowy i nie robimy tego w sposób przeszkadzający innym pasażerom. Kulturalne picie piwa w kolejowym klimacie nie jest niczym złym, a picie piwa od lokalnego dostawcy, browaru Gzub, jest wręcz wskazane.

A czy ten pociąg o godzinie 10:00, 14:00, 18:00 to jutro jedzie?

Rozkład jazdy to biblia żelaznego szlaku, nadająca rytm pracy każdej sieci kolejowej, a nie papierowy szmatławiec w którym ktoś sobie coś napisał według własnego widzimisię. Jeżeli w kalendarzu dany kurs jest uwzględniony, to znaczy, że pociąg jedzie o danej godzinie. Gdyby miało się stać inaczej, informacja o tym pojawi się na naszych stronach.

…i ten bilet rodzinny kosztuje 85 zł, tak?

Tak.

…i na tym bilecie mogą jechać dwie osoby dorosłe i dwoje dzieci?

Tak.

…a czy…

Dość! Wszelkie udostępniane na naszej stronie internetowej informacje są na bieżąco aktualizowane i staramy się nie zostawiać niedopowiedzeń. Nie ma potrzeby dopytywania o sprawy dokładnie opisane. Ewentualne wątpliwości prosimy kierować pod numer telefonu (+48) 698 013 292, pod adres e-mail: sredzkakolejpowiatowa.pomoc@gmail.com lub za pośrednictwem wiadomości prywatnej na Facebook’u.

<< Powrót do strony głównej poradnika